Скетчі в архітектурі – чи потрібно архітектору вміти малювати?

Home Журнал Скетчі в архітектурі – чи потрібно архітектору вміти малювати?

4

Деякі юні архітектори взагалі не впевнені, що сьогодні  необхідно робити ескізи власноруч. Можливо, у 2018 році, коли ми навіть свої емоції висловлюємо за допомогою смайлів, дійсно легше замість архітектурних малюнків використовувати комп’ютерні 3D моделі?

 

Протягом століть архітектори використовували ескізи, малюнки, картини, колажі для створення більш поетичних образів конструкцій. За тисячолітній період розвитку архітектури ескізний та архітектурний малюнки пройшли довгий і складний шлях трансформації в прийомах написання та викладу графічної інформації, в техніці та стилістиці її використання. Одночасно з формуванням виконання малюнків, ескізів і креслень винайшли все більш досконалі інструменти для їх реалізації.

Історія архітектурних скетчів

Архітектурні малюнки деяких ранніх цивілізацій не були створені з бажання вирішувати складні дизайнерські проблеми, а, скоріше, через потребу в орієнтуванні.  Стародавні архітектори зазвичай стикалися з простими, одноколірними, коричневими чорнильними малюнками, мінімально інформаційними ескізами, які передавали інформацію працівникам, і не більше. В той час архітектори вважали себе робітниками, а не художниками (у багатьох випадках термін “архітектор та інженер” означав одне і те саме протягом цього періоду). Кольорові ескізи споруд з’являються у середині 17 століття у Франції, Голландії та Бельгії. Французькі інженери будували більш складні фортеці, багато в чому завдяки війнам, що розпочав Людовик XIV, і потребували для спілкування все більш складної інформації для будівельників. І саме у той час несподівано з’явилися начерки міст та укріплень зі спалахами червоного та синього кольорів. Часто це був просто код, щоб працівники могли знати, які матеріали використовувати. Адже на відміну від інших країн того часу, саме французькі архітектори мали можливість використовувати червону черепицю або синій шифер.

Скетч сьогодні

Сучасну архітектурну графіку вже не можна уявити без аерографів, фломастерів, шрифтових трафаретів, комп’ютерних графіків. А введення в дію програмного забезпечення комп’ютерного архітектурного дизайну у 1960-х рр. зробило життя архітекторам набагато простішим. З розвитком століть архітектурні малюнки виросли з монохромних ескізів до сьогоднішніх 3D-моделей через зміну технології та культури. Кількість клієнтів та соціальний статус цих клієнтів змушує архітекторів використовувати новітні технології.

Проте і сьогодні, коли ми все частіше відмовляємося від використання ручки та паперу, майже все записуючи у гаджети, рукописні ескізи залишаються справою особистої гордості архітекторів. Навіть зараз, коли зроблені вручну ескізи стикаються з могутнім конкурентом – рендерингом, вони залишаються ознакою рівня професіоналізму архітектора. Ручна графіка широко застосовується в архітектурних бюро на стадіях концептуальних роздумів, коли ще очікуються істотні зміни у дизайні. І всесвітньо відомі архітектори, перш ніж перейти до проектування у ArchiCAD або інших спеціалізованих програм, завжди починають свою роботу зі скетчів намальованих власноруч.

Ескізи у проектах відомих архітекторів

Для кожного видатного архітектора малювання скетчів несе своє, особисте значення. Норман Фостер, наприклад, у своїх ескізах завжди приділяє велику увагу деталям та нюансам конструкції. Починаючи з пошуку напрямку і ідеї, він потроху конкретизує майбутній об’єкт і вбудовує його у навколишнє середовище.

Заха Хадід малювала тільки від руки. На її робочому столі взагалі був відсутній комп’ютер. Скетчі найвідомішої жінки архітектора завжди були наповнені експресією та нагадували полотна абстракціоністів.

«Скетч — найвірніший спосіб, що запускає циркуляцію ідей», — каже Бен ванн Беркель, додаючи, що йому легше намалювати, аніж пояснювати концепти та ідеї словами. Починати потрібно з ручного ескізу, потім на його основі можна зробити комп’ютерне зображення або цифрову модель, але незмінно – ескіз найвірніший засіб.

Головний ландшафтний архітектор компанії V POLE DESIGN Ксенія Феофілактова, розповідаючи про свій досвід малювання ескізів, каже:

“Почну з того, що під час вступу на архітектурний факультет будь-якого українського ВУЗу аспірант здає іспит з малюнку. Тобто архітектор обов’язково повинен вміти малювати руками. Особисто для мене – це спосіб переведення моїх думок в картинку для перевірки якихось рішень і діалогу з іншими учасниками процесу. А ще мені це просто подобається.
Вартість ручного ескізу залежить від багатьох факторів.  Ступінь опрацювання, інструменти і техніка малюнка, об’єкт візуалізації і, звичайно, витрачений час. Ціни на ескізування в Україні та Європі просто не можна порівнювати. У тому числі і тому, що рівень зарплат виконавця і замовника нашої країни та закордоном також відрізняються.”

Скетч у спілкуванні з замовником

Ручна графіка має свою феноменальну чарівність. Малюючи наживо перед замовником архітектор справляє на нього незабутнє враження. Коли з-під олівця на папері вмить постає майбутній будинок або сад, ви не лише візуалізуєте те, що обговорюєте з клієнтом, ви даєте можливість вперше доторкнутися до його мрії, що потроху стає реальністю. І ці скетчі залишаться, як спогад інтимного процесу створення нового простору. Крім того ескіз здатен підкреслювати рукотворну сутність процесу архітектурного проектування, наочно проілюструвати процес мислення його автора.

В архітектурних вишах сьогодні знову починають приділяти багато уваги навчанню саме малювання вручну. І не дивлячись на те, що останні кілька десятків років скетчі були трохи посунуті комп’ютерними моделями, все більше клієнтів зараз звертають увагу на вміння архітектора візуалізувати проект просто на зустрічі. Архітектурний малюнок знову у тренді, і зараз ескізи від руки є маркером професійності архітектора.

×

Залишіть свій номер телефону і ми Вам передзвонимо

Дякуємо!



Call
Back
mersin tombul escort mersin escort